Автомобил на Google, който заснема улиците и околностите в Израел за услугата Street View. Компанията пусна през 2010 г. тайно подобни коли, които обаче се управляват без шофьор в щата Калифорния. Те са част от разработките на лабораторията Google X.
Ако някоя технологична компания разработи собствена секретна база, в която да тества различни технологии подобно на митичната военна база "Зона 51", как би изглеждала тя? Това ще е място, където хладилникът ще бъде свързан с интернет и ще може да поръчва различни хранителни продукти, когато те започнат да се изчерпват. Чинията за ядене ще публикува в различните социални мрежи какво яде нейния собственик. Специален робот ще ходи на работа, докато неговия собственик ще се излежава в леглото.
Естествено ако всичко това изглежда прекалено скучно, тогава просто хващате асансьора, който ви отвежда в ниска орбита около Земята. Това са само част от мечтите, които преследва интернет компанията Google със своята лаборатория Google X и които описва американският вестник "Ню Йорк таймс". В нея се разработват над 100 подобни налудничави идеи. Информацията за тях в повечето случаи е оскъдна и е предоставена на американското издание от служители на компанията, пожелали анонимност.
Макар, че повечето са все още във фаза разработка, а някои от тях дори не са и близо да осъществяване на практика, според източници на "Ню Йорк таймс" един от продуктите е готов да бъде пуснат до края на годината. Няма коментар или потвърждение какво точно ще представлява той, причината е, че Google държи в дълбока тайна съществуването на лабораторията и нейната дейност.
Дори много от нейните служители не знаят за съществуването на Google X. От интернет компанията не пожелаха да коментират информацията за лабораторията, като единственото становище от тях е, че инвестирането в подобни спекулативни проекти е заложено в ДНК-то на Google.
"Тези възможности са наистина вълнуващи, но имайте предвид, че сумите, които инвестираме в тях са много малки в сравнение с тези предназначени за развитието на основния ни бизнес", заяви говорителят на компанията Джил Хейзелбейкър.
Така, докато за повечето корпорации от Силициевата долина, думата "новаторство" означава ново мобилно приложение или дигитална реклама, то за Google нещата стоят различно. Интернет гигантът предпочита да тества наистина революционни технологии, които да променят нашето ежедневие.
* Зона 51 е секретна американска военна база в щата Невада. В нея при пълна секретност са тествани първите самолети построени по технологията "Стелт" - F-117. Според теориите на конспирацията там САЩ крият и изпробват различни извънземни технологии.
Естествено ако всичко това изглежда прекалено скучно, тогава просто хващате асансьора, който ви отвежда в ниска орбита около Земята. Това са само част от мечтите, които преследва интернет компанията Google със своята лаборатория Google X и които описва американският вестник "Ню Йорк таймс". В нея се разработват над 100 подобни налудничави идеи. Информацията за тях в повечето случаи е оскъдна и е предоставена на американското издание от служители на компанията, пожелали анонимност.
Макар, че повечето са все още във фаза разработка, а някои от тях дори не са и близо да осъществяване на практика, според източници на "Ню Йорк таймс" един от продуктите е готов да бъде пуснат до края на годината. Няма коментар или потвърждение какво точно ще представлява той, причината е, че Google държи в дълбока тайна съществуването на лабораторията и нейната дейност.
Дори много от нейните служители не знаят за съществуването на Google X. От интернет компанията не пожелаха да коментират информацията за лабораторията, като единственото становище от тях е, че инвестирането в подобни спекулативни проекти е заложено в ДНК-то на Google.
"Тези възможности са наистина вълнуващи, но имайте предвид, че сумите, които инвестираме в тях са много малки в сравнение с тези предназначени за развитието на основния ни бизнес", заяви говорителят на компанията Джил Хейзелбейкър.
Така, докато за повечето корпорации от Силициевата долина, думата "новаторство" означава ново мобилно приложение или дигитална реклама, то за Google нещата стоят различно. Интернет гигантът предпочита да тества наистина революционни технологии, които да променят нашето ежедневие.
* Зона 51 е секретна американска военна база в щата Невада. В нея при пълна секретност са тествани първите самолети построени по технологията "Стелт" - F-117. Според теориите на конспирацията там САЩ крият и изпробват различни извънземни технологии.
Аз, Google-ботът
Една от идеите на Google, която придоби известна публичност са тестовете на безпилотните автомобили в САЩ. Те бяха проведени през миналата година и за тях се разбра едва в края на 2010 г. Тази концепция, която изглежда като извадена от научно-фантастичен филм, може да се превърне в нов бизнес за технологичната компания.
Според запознати с проекти, Google планира да започне тяхното производство в САЩ, след като автомобилните производители не успяват да излязат с наистина новаторски решения за развитието на този тип превозни средства. За тестването на безпилотните автомобили, компанията използва електрическите модели Prius на Toyota, като ги оборудва с различни сензори, радари и камери.
Докато техническата част може да бъде произвеждана от партньор на Google, то технологичният гигант може да продава навигационната част или софтуерът за колите. На теория, компанията може да продава реклами на пътниците базирани на местоположението.
Автоматизацията и роботизацията е застъпена силно в повечето идеи, които се разработват в лабораторията. Концепцията е прегърната дори и от основателите, като единият от тях Сергей Брин дори присъства на пресконференция чрез робот, който го представляваше дистанционно, пише "Ню Йорк таймс".
Роботите постепенно могат да изместят хората, които обикалят и фотографират улиците за услугата Street View към Google Maps. Сред други идеи, които се тестват в Google X са базирани на концепцията за свързване на най-различни обекти към интернет. Според Google скоро няма само компютрите (било то персонални, преносими или такива в таблети и смартфони) да могат да имат достъп до глобалната мрежа. Тя ще бъде достъпна за всякакви аксесоари и предмети от нашето ежедневие – от градинската саксия, през барплота или дори електрическата крушка в дневната. Целта е те да могат да бъдат контролирани дистанционно. Компанията дори се надява до края на годината да бъде представена електрическа крушка, която да бъде контролирана чрез мобилни устройства с Android.
Гриф "Строго секретно"
Google държи работата на лабораторията обгърната в пълна секретност, която може да се сравни с тази на инсталациите на ЦРУ. Тя се състои от два офиса, единият е необозначен в централата на компанията в Маунтиън Вю и е предназначен за логистика, докато другият е на секретно място, в което се тестват роботите. Google X е пълна с експерти по роботика и електроинженери. Те са бивши кадри на Microsoft, Nokia Labs, Техническия университет в Станфорд и Университета в Ню Йорк.
Според информацията на "Ню Йорк таймс" лабораторията се ръководи от Себастиан Трун, който е сред водещите експерти по роботика и изкуствен интелект. Той е и първия човек изобретил безпилотния автомобил. Една от причините за секретността се дължи във факта, че дори само мисълта за подобни идеи стряска инвеститорите и анализаторите.
Това е защото Google X дава почва за много проекти, които могат да бъдат както голям успех за компанията, така и голям провал. За да се разбере кое точно може да прерастне в следващия основен бизнес на Google обаче трябва да минат години, което е нормално да не се харесва на акционерите, които желаят сигурни резултати в колкото се може по-краткосрочен план.
Една от идеите на Google, която придоби известна публичност са тестовете на безпилотните автомобили в САЩ. Те бяха проведени през миналата година и за тях се разбра едва в края на 2010 г. Тази концепция, която изглежда като извадена от научно-фантастичен филм, може да се превърне в нов бизнес за технологичната компания.
Според запознати с проекти, Google планира да започне тяхното производство в САЩ, след като автомобилните производители не успяват да излязат с наистина новаторски решения за развитието на този тип превозни средства. За тестването на безпилотните автомобили, компанията използва електрическите модели Prius на Toyota, като ги оборудва с различни сензори, радари и камери.
Докато техническата част може да бъде произвеждана от партньор на Google, то технологичният гигант може да продава навигационната част или софтуерът за колите. На теория, компанията може да продава реклами на пътниците базирани на местоположението.
Автоматизацията и роботизацията е застъпена силно в повечето идеи, които се разработват в лабораторията. Концепцията е прегърната дори и от основателите, като единият от тях Сергей Брин дори присъства на пресконференция чрез робот, който го представляваше дистанционно, пише "Ню Йорк таймс".
Роботите постепенно могат да изместят хората, които обикалят и фотографират улиците за услугата Street View към Google Maps. Сред други идеи, които се тестват в Google X са базирани на концепцията за свързване на най-различни обекти към интернет. Според Google скоро няма само компютрите (било то персонални, преносими или такива в таблети и смартфони) да могат да имат достъп до глобалната мрежа. Тя ще бъде достъпна за всякакви аксесоари и предмети от нашето ежедневие – от градинската саксия, през барплота или дори електрическата крушка в дневната. Целта е те да могат да бъдат контролирани дистанционно. Компанията дори се надява до края на годината да бъде представена електрическа крушка, която да бъде контролирана чрез мобилни устройства с Android.
Гриф "Строго секретно"
Google държи работата на лабораторията обгърната в пълна секретност, която може да се сравни с тази на инсталациите на ЦРУ. Тя се състои от два офиса, единият е необозначен в централата на компанията в Маунтиън Вю и е предназначен за логистика, докато другият е на секретно място, в което се тестват роботите. Google X е пълна с експерти по роботика и електроинженери. Те са бивши кадри на Microsoft, Nokia Labs, Техническия университет в Станфорд и Университета в Ню Йорк.
Според информацията на "Ню Йорк таймс" лабораторията се ръководи от Себастиан Трун, който е сред водещите експерти по роботика и изкуствен интелект. Той е и първия човек изобретил безпилотния автомобил. Една от причините за секретността се дължи във факта, че дори само мисълта за подобни идеи стряска инвеститорите и анализаторите.
Това е защото Google X дава почва за много проекти, които могат да бъдат както голям успех за компанията, така и голям провал. За да се разбере кое точно може да прерастне в следващия основен бизнес на Google обаче трябва да минат години, което е нормално да не се харесва на акционерите, които желаят сигурни резултати в колкото се може по-краткосрочен план.
No comments:
Post a Comment