Плаващият под либерийски флаг контейнеровоз заседна върху риф на 22 км от Тауранга срещу едно от известните курортни места по източния бряг.
Носовата част на дългия 236 метра кораб е силно наклонена под около 24 градуса и се люлее с амплитуда от над 4 метра, което увеличава опасността в морето да изпаднат още от намиращите се на борда около 300 от първоначалните 830 контейнера.
Предполага се, че дори да се стигне до ново изтичане на петрол, то ще е по-малко в сравнение с инцидента при засядането на "Рена". След това от резервоарите му бяха изпомпани над 1000 тона гориво.
Разливът бе за Нова Зеландия най-тежкото екологично бедствие от десетилетия и почистването на бреговете отне месеци.
Сега не е известно колко петрол може е останал на борда, но се предполага, че е стотици тонове.
Капитанът и лоцманът - и двамата филипински граждани - бяха обвинени в опасно управление на морски съд и изпускане в океана на токсични елементи, което се наказва с глоба от 300 000 новозеландски долара или 2 години затвор.
Корабът е собственост на "Дайна шипинг", поделение на гръцката компания "Костамаре".
No comments:
Post a Comment