ПОЛИТИЧЕСКИ НОВИНИ ОТ БЪЛГАРИЯ : Не ме докосвай!

Sunday, January 8, 2012

Не ме докосвай!


За момента технологията Kinect се използва само за
За момента технологията Kinect се използва само за "безконтактно" управление на игри.
© Reuters
- Едно от направленията, по които Microsoft работи, е вкарването на Kinect технологията в мобилен телефон

- За да разчита жестове, технологията на XTR3D има нужда само от обикновена двуизмерна камера, подобна на тази, която има в почти всеки съвременен телефон

Начинът, по който хората си взаимодействат с различни устройства, практически е останал непроменен от векове насам. Открай време машините се управляват с копчета, ръчки и кранове (впоследствие заменени с потенциометри), които изискват упражняването на физическа сила, за да се подчинят на волята на господаря си. Замислете се, че дори най-модерните телефони и компютри се подчиняваха на аналогичен принцип на работа.

През последните години обаче взаимодействието с устройствата се развива експлозивно. На мода дойде сензорният екран, по-познат с чуждицата "тъчскрийн". Тази технология премахна необходимостта бутоните по различните устройства да бъдат физически или дори да присъстват. Сензорният екран съществува от много време, но получи широко разпространение през последните пет години. А дал е придобила популярност заради предложенията на Apple е обект на друг спор.

В момента обаче ставаме свидетели на първите индикации, че дори тази удобна и популярна сред масовия потребител технология е на път да бъде заменена от нещо друго – от пълната липса на контакт между устройството и неговият ползвател. Според визията на някои компании бъдещето принадлежи на управляването чрез жестове.

Една от тези фирми е софтуерният гигант Microsoft. Технологичната корпорация е най-популярна с операционната си система Windows и офис пакета MS Office, но седи в основата и на още една много известна и популярна технология, наречена Kinect.

Кинетична енергия

Досега Kinect се използваше само с конзолата за видеоигри Xbox 360. Чрез малкото устройство потребителите могат да управляват действията си в различни игри, без да държат или да докосват какъвто и да било контролер. Системата има редица ограничения, например изисква човек да е на доста голямо разстояние от камерата, за да разпознае движенията му правилно.

Първоначално Microsoft се съпротивляваха срещу идеята Kinect да бъде използван за други цели освен за игри на Xbox. Впоследствие обаче заеха по-гъвкава позиция и в момента дори финансират фирми, които имат особено добри идеи за употребата на Kinect в други области.

Едно от направленията, по които компанията работи, е вкарването на Kinect технологията в мобилен телефон. Слухове за управляван с жестове Windows съществуват поне от 2009 г. насам. През 2010 г. корпорацията купува Canesta - компания, специализирана в този тип технологии и по-конкретно в производството на чипове. По непотвърдени данни благодарение на специалистите от тази фирма Kinect може да бъде смален от сегашните си размери (дължината му е около 30 см) до едва един квадратен сантиметър.

Наскоро бяха обявени и подобрения по възможностите на самия сензор. Новият Kinect ще има по-добра камера, която ще може да разпознава движения от близко разстояние (до 50 см). За сравнение - Kinect за Xbox ефективно работеше на разстояние от около два метра.

И нека битката започне... сега

Разбира се, Microsoft не са единственият играч на това поле. Базираната в Тел Авив компания XTR3D обяви, че е постигнала почти революционен напредък в тази област. Специалистите на компанията твърдят, че благодарение на тяхната технология още догодина можем да видим първите смартфони, управлявани с жестове. Наскоро фирмата е получила инвестиция в размер на 8 млн. долара от няколко технологични гиганта, сред които американската Texas Instruments.

Устройствата на израелските инженери като че ли работят задвижвани от магия. Kinect използва сензори за дълбочина, камери и микрофони, за да определи точното местоположение на стоящия пред устройството човек. XTR3D има нужда само от обикновена двуизмерна камера, подобна на тази, която има в почти всеки съвременен телефон.

Тайната на успеха е в софтуера, който успява да извлече 3D данни от 2D изображение. Според говорителя на компанията тази технология има всички предимства на 3D камерите и нито един от недостатъците – може да работи при силна слънчева светлина, много по-евтина е и използва по-малко електроенергия. Всичко това звучи твърде добре, за да е истина.

Една от най-големите компании, производителки на чипове за мобилни телефони – Qualcomm – наскоро придоби малката канадска фирма GestureTek, която също работи в тази сфера. Нейната технология й позволява да разчита движения от много близко разстояние – едва 15 см. За целта се използва комбинация от камери и ултразвук. Това я прави приложима при различни устройства – таблети, смартфони и телевизори.

Засега приложенията на подобни технологии за управление с жестове не са твърде очевидни. Едно от потенциалните им приложения е в автомобилите, където шофьорите например трябва могат да боравят с навигационната система, без да се налага да я докосват или дори да я поглеждат.

Със сигурност тази технология няма напълно да замени другите видове потребителски интерфейс, тъй като не всеки иска да маха с ръка на телевизора си, за да го включи. Но добавянето на подобна функция като допълнителна екстра в близко бъдеще изглежда съвсем вероятно.

    No comments:

    Post a Comment

    за мен съдържанието на страницата

    СТРАХОТЕН САИТ ЗА БЕЗПЛАТНИ РЕКЛАМИ

    PERFECT TIMING AND POSITIONING Just launched. Get in before the masses. Earn thousands weekly!

    Your SEO optimized title page contents